torsdag 19 september 2013

BILDER HAFJELL + DAGENS PASS

Först värmer jag upp er med några mobilbilder från Hafjell!

Från Vänster: Mathias Flückiger, Nino Schurter, Jaroslav Kulhavy, Manuel Fumic och Marco A Fontana. 

Jaroslavs vinnarhoj (Notera sittställningen)

Tvåfaldige världsmästaren och världscupvinnaren Nino Schurter.

2010 års världsmästare, körande för Merida Multivan Biking Team, José Hermida.

Wengelin klättrar i fältet

Olympiske guldmedaljören Jaroslav Kulhavy värmer upp.


Olympiske guldmedaljören och världsmästaren Julie Bresset framför Eva Lechner.

Målgången i downhillen.


Och sen till dagens pass då. Distans på schemat. Vi drog bort mot Staberg för att köra en stig som hette "Knivstigen" Den va lite klurig att hitta då ingen av oss hade kört den tidigare. Det var en riktigt fin stig. Idag lyckades jag med att ta nytt hastighetsrekord på min mountainbike i nedförsbacke på grusväg. 64,9 km/h var jag uppe i. Notera också att backen var svängig och var av lösgrus. Riktigt scary alltså. 

Sen vände vi av hemåt, så lång distans blev det ju inte, men riktigt roligt. Det blev ändå 47 kilometer dörr till dörr. Det får duga då jag ska köra årets sista tävling på söndag, i Täby!
Jag åker dit med skolans buss med några andra som också ska köra tävlingen.

Några bilder från idag också: 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar