tisdag 17 september 2013

EN ANNOLUNDA TRÄNINGSTÄVLING :)

Imorse var det morgonträning. Fysatan va trött jag var. gick upp halv 8 när träningen började 8. Men när jag väl kom ut blev allt bättre. Benen kändes sådär.

Vi rullade bort ca 5 kilometer till ett ställe där vi skulle köra ett träningsrace. Mackan visade oss ett varv sen så körde vi. Första varvet gick hyfsat, den långa startbacken var seg och pulsen ökade, men när jag väl kom upp så började jag komma in i tävlingsandan. Jag tog kille efter kille och när vi var tillbaka till startplatsen låg jag bara några meter bakom Gojjan. Jag kom in som andra etta bakom Herman. Andra racet gick bättre uppför backen och jag låg bara några meter efter Martin, Henke, August och Robin när jag väl var uppe.
Imål var jag första ettan.
Tredje och näst sista gången vi körde fick jag också en bra start uppför backen och låg som första etta hela varvet in till målrakan där Herman kom från ingenstans och spurta om mig.
Men jäklar vad kul det är att köra när jag är positiv och har bra ben!

fjärde och sista gången låg jag bra med uppför backen men då stumnade benen. Herman körde om mig och jag la mig bakom honom. Jag var tvungen att släppa och då kom Wille Saarela och Mackan och körde om mig. Jag la mig bakom dem men jag fick problem med framväxeln i det sista stigpartiet så de for iväg, men imål kom jag och benen kändes grymt efteråt!!

Jäkligt kul var det också och en grymt jobbig och bra bana!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar