fredag 13 september 2013

HAFJELL

Hej!
Fredag, så skönt. Igår hann jag inte riktigt till träningen så jag körde själv i Källviken, som vanligt haha. Hittade flera sjukt roliga stigar iallafall!
Jag kom hem lagom till Världscupen i XCE i norska Hafjell. Man blev riktigt stolt när man såg att Jenny Rissveds vann sin klass i damer elit! Den tvåfaldiga världsmästaren Alexandra Engen tog hem bronset och därmed vann hon världscupen i sprint! Idolen. Matthias Wengelin kvalande som 1:a i herrar elit, riktigt roligt att se att Sverige har framgångsrika herrar som kör sprint också. Wengelin gjorde massa sjuka grejer, whips i hoppen och två helt otroliga omkörningar! Wengan skutade tvåa, en av hans största resultat hittills skulle jag tro!
Svenskor:
1. Jenny Rissveds.
3. Alexandra Engen
13. Kajsa Snihs
16. Angelica Edvardsson

Svenskar:
2. Matthias Wengelin
10. Axel Lindh (u23)
36. Isak Jonsson
37. Robin Thyrstedt (96:a)
38. Christoffer Kvist
40: Fredrik Ericsson
47: Martin Setterberg (96:a)

I morse var det riktigt kallt och dimmigt ute, men det stod teknikträning på schemat. Vi tränade en stund på hur man växlar korrekt, sen åkte vi och körde cykelboll. Man skjuter med cykeln och man måste bara använda cykeln till att nudda bollen. Tyvärr förlorade mitt lag med 0-1.

Imorgon bitti åker min familj till Hafjell lagom till att se Dameliten och Herrarna köra sitt XC race. Ska bli riktigt roligt att se alla mina idoler, Nino Schurter, José Hermida, Manuel Fumic, Emil Lindgren mm tävla live, inte bara på Red Bull TV. Jag kommer förstås fota och filma massa för det är helt sjukt stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar