söndag 5 januari 2014

Distansdag 2.

Distansdag två alltså.
Planen var att jag och mamma skulle cykla till farmor och farfar och äta kalkon medan resen av familjen skulle ta bilen. Vi kom iväg runt halv 12 och körde ca en och en halv timme på mestadels grusvägar. Efter ca 1,7 mil, strax efter Svanå, känner jag att vevarmen är lös. Fixar det lite och hinner tio meter till innan  vevarmen hoppade av. 
Efter det cyklade jag ca 2 km med endast högerbenet. Sedan bytte jag och mamma cykel så jag tog hennes och hon tog min och höll i min arm så jag fick bogsera henne. Upptäckte sedan att det ändå gick fortare när jag körde med ett ben så jag gjorde det i ungefär halvmilen till. 
Sedan blev vi upphämtade och åkte bil resten av vägen.
Såhär fint var det strax innan vevarmen hoppade av.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar