tisdag 18 februari 2014

Mörkerpass

hej!
Ännu en gång är jag en dag sen med detta, men vad gör väl det om 100 år.

Igår var det dags för mörkerkörning med VCK. Det blev tillslut jag och två tränare. Vi körde ett varv på södra Rocklunda, riktigt kul och mycket svårare med lampa. Körde utan dubb också, det gick bra det också. På vissa ställen var det isigt, men det var inte så farligt. Hann med en vurpa också, körde på en sne sten och så vips var framhjulet borta. Sitter i skrivande stund med ett svullet ringfinger då jag klämde det mellan styret och stenen...
men jag kom upp och tänkte inte så mycket mer på det i det läget, fokuset låg på att täppa igen luckan fram till Mats igen... ;)

Sen körde vi ett varv runt norra Rocklunda, bort mot Rönnby. Fast vi körde varvet baklänges, som jag inte gjort på hundra år. Körde fel två gånger, men vi skyller på att jag har vart i Falun för länge.  hehe. Även det gick bra.

Imorgon smäller det! Eller, det lyfter iallafall, planet mot Mallis. Försöker få ner cykeln i väskan samtidigt som jag skriver :) Är riktigt taggad nu, men det kan vara eftersom att jag har glömt misärpasset i torsdags haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar