söndag 14 december 2014

HELLCAMP 2014

Hej!

Har så mycket att skriva så vet inte vart jag ska börja.

Men jag börjar väl med denna vecka, i måndags och tisdags var vi ute på Hellcamp. Vi skulle gå vildmarksleden ute i Bjursås som är ca 40 kilometer.
Vi började gå från Bjurs runt halv 3. Det blev mörkt ganska snabbt, men som tur var hade vi lampor. Vi gick i lite mer än 4 timmar aktivt, och kom fram till Flyrmyrkojan strax efter kl 19, med ca 21 kilometer vandring bakom oss i mörker.

Väl där så åt vi mat, grillad korv och annat gott som vi hade med oss. Sedan gjorde vi upp ett bra eldvaktsschema som vi skulle hålla under natten. Jag och Jonathan fick tiden 2-2:30 på natten, men det var ganska mysigt att bara sitta där i tystnaden och kolla in i elden och stoppa in några pinnar då och då.

Morgonen efter vaknade jag runt 6:30 och låg kvar i sovsäcken ett tag innan jag gick upp och gjorde sällskap med Martin och Anton som hade eldvaktstid. Runt 8 började resten vakna och vi åt frukost som vi hade med oss, salamiost och tunnbröd för mig, och lite riskakor. 



Kl 10 ungefär begav vi oss iväg i ljuset denna gång. Det var en riktigt fin dag och vi gick ett antal höjdmeter. Efter ett par timmar kom vi fram till ett berg med en grymt fin utsiktsplats. Tog lite fika och bara njöt av utsikten.




Efter det gick vi ner och närmade oss Bjurs mer och mer. Med en halvtimmes promenad kvar ungefär skulle vi uppför slalombacken i Bjursås, det var sådär halvroligt när man var trött och ville hem. Men upp kom vi i alla fall och de sista 7-800 meterna sprang jag ner till bussen igen, för jag var för trött för att gå haha.

Det var i alla fall grymt roligt att utföra och väldigt lärorikt. Men det är skönt att ha det bakom sig, för i år i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar