tisdag 28 april 2015

Lekcykling + backintervaller

Hallå!

Igår stod det distans på schemat. Men eftersom jag hade två tävlingsdagar i benen + 8 timmars bilresande så tänkte jag att jag kör lite lugnt. Fick sällskap av Mateo och Jakob och stack mot Lugnet. Där hoppade vi lite, droppade lite och sedan åkte vi bort mot de byggda stigarna, second chance och every time she smiles. Hann köra second chance en gång innan vi träffade på Tompa och Oskar som var ute och trampade enduro. Hängde med dem upp igen och körde second chance en gång till. Den var riktigt torr och fin! Sedan åkte vi bort till every time she smiles och hade kul nerför där en gång också!

Påvägen hem åkte vi upp till hoppbackarna och testade stenpartiet som var med på Clash of nations. Det var kul! Hem visade Tompa oss en stig som han hittade -93 ner till stan. Den var rätt kort men rolig och snabb. Tillbaka till velodromen genom stan.


Idag var det backintervaller uppför Norlingsberg som väntade. Hade utklassa ben och jag är förvånad att jag ens tog mig uppför de relativt långa backarna 4,5 ggr. Benen stumnade redan påvägen ut, så hade inga höga förväntningar alls. Var bland de sista upp varje intervall vilket inte var bra för psyket, men jag vet att jag kan mycket bättre när jag har bra dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar