söndag 28 februari 2016

Vilodag och TT

Hallå!

Igår stod lägrets andra och sista vilodag på schemat, skönt och välbehövligt för att vila upp min fotled lite, som fortfarande inte är bra. Det var lite dåligt väder till och från och blåste väldigt mycket men det hindrade inte oss från att vara ute och spela pingis och minigolf ett par timmar. Hann även med att plugga ett tag, vilket var skönt. På eftermiddagen körde jag, Saarela, Anton och Ludde ett kort men hårt corepass innan stretchingssessionen.

Idag stod XCO träningstävling på schemat, vi körde fem varv på en drygt 4km lång bana. Banan var snorhal både på leran och på stenarna, vilket gjorde saker och ting lite komplicerade att ta sig över. 
Starten gick och jag kände direkt att det gjorde ont att trycka på ordentligt i fotleden, och i samma veva tryckte skon på exakt det stället det gör ont på... Tog det lugnt och maxade inte, utan körde i ett behagligt tempo. Men lyckades ända krascha ett par gånger och fick lov stt vrida styret... Andra gången var jag tvungen att ta emot mig med högerfoten, vilket gjorde rejält ont. Gick imål några minuter efter vinnande Joel. 

Bestämde mig för att skippa eftermiddagens teknikpass för att vila foten lite, tyckte det kändes smart att göra. 

Imorgon ska vi ta tåget ut till Martis bu, och köra naturliga backintervaller där! Kul med något nytt!

Lunchade med Anton häromdagen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar