söndag 27 mars 2016

Träningstävling i Myrby!

Hallå!

Våren börjar komma till Sverige och det är grymt fina förhållanden ute just nu, det enda som går att klaga på är att det blåser så mycket.

Idag var det träningstävling ute i Myrby på Tommys nygjorda bana. Den är riktigt fin och innehåller det mesta, bland annat byggda dubblar och vallar, stenkistor och drop. Idag var förhållandena rätt bra, tungcyklat då det var mycket lera på sina ställen. Men det var ändå 21 stycken startande idag, vilket är grymt bra! Besök från Tärnsjö, Rasmus Flink och Ludde som har sin stuga där, men även Mateo och Saarela från Eskilstuna, några från Västerås, nån från Avesta och resten från Sala-området.

Starten gick och jag var först iväg med Emil Vendlegård, Tommy och Patrik Engström på hjul. Fick några meter i första skogspartiet som häll ett tag sen gasade Tommy ikapp mig. Vi låg tillsammans i några varv, märkte att han var snabbare i vissa partier och jag i andra. Försökte planera min körning lite mer på fjärde varvet och fick en lucka som han aldrig jobbade ifatt. Pressade på bra på slakmotan upp till varvning och hade säkert 10-15sekunder. Det som är bra med denna bana är att man ser motståndarna då och då, och det sker även några omkörningar. hade rätt bra koll på vart Tommy låg på femte varvet och märkte att han tappade hela tiden. För er som inte vet hur banan ser ut så är det inte många höjdmeter alls, men den är otroligt jobbig med alla igångdrag efter tighta kurvor mm. En kurva är så tight så jag tar tag i ett träd som står i innerkurvan och svingar mig runt.
Ut på sjätte och sista varvet hade luckan växt enormt och när jag mötte honom en gång på banan märkte jag att han var ca 45 sek bakom ungefär. Tryckte på resten av varvet och gick i mål med över minuten bak till Tommy och över två minuter bak till Emil Vendlegård.

Varvtiderna blev:
1:a - 8:35
2:a - 9:02
3:a - 9:07
4:a - 9:04
5:e - 9:21
6:e - 9:20

Är nöjd med så jämna varvtider och totaltiden blev 56:40.

Testade nya SOJA-jackan för första gången! Riktigt skön! (Och snygg)

Blir jagad av Tommy i skogen
Foton: Henrik Gutekvist


Efter tävlingen skarvade jag hemåt via Sala i motvinden. Helt sjukt vad det blåste mycket!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar