lördag 28 januari 2023

Throwback till mest minnesvärda tävlingen 2022

 Hej!

Här kommer en throwback till den andra oktober 2022 och Marathon World Series-tävlingen Extreme Sur Loue i Ornans, Frankrike.

Anledningen till varför denna tävling är som minnesvärd är hela upplevelsen kring den, atmosfären, vädret, underlaget, banan, motståndet. Jag visste inte vad som väntade motståndsmässigt, förutom att det var världens bästa cyklister på plats. Vädret och banan var jag hyfsat förberedd inför, då jag körde de första 15 km och sista 20 km dagen innan, så att jag visste vad som väntade där. Den "långa" loopen hade jag ingen koll på, bortsett från elevations-kurvan och antal kilometer.

Vädret var regnigt och kallt, när man kom upp på bergstopparna. Det blåste mycket och regnade spikar i sidled. Leran var antingen snorhal eller fastnade och satte stopp så jag var tvungen att stanna var hundrade meter och dra bort lera från däcksidorna så att de kunder rulla genom ramen och gaffeln. Riktig misär, men på något sätt gillade jag det.

Nåväl,

Här läser ni hela inlägget från tävlingen.

Jag kom på en överraskande 14:e-plats vilket jag är otroligt stolt över. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar