söndag 8 december 2013

En utav de bättre dagarna på länge!

Hej!

Idag stack jag, Mateo och Wille S ut på en tur. 1h stod på schemat och i borgskala 12 (borgskala 12 är ungefär samma intensitet som en snabb promenad). Målet var Källviken och all-mountain spåret som finns där. 
Vädret var kanon och benen var väl ungefär som jag trodde att de skulle vara, dryga. Vi cyklade upp den långa backen i 1-2 dm djup snö. Väl uppe tog vi lite fina kort innan vi rullade ner på AM spåret. Det var riktigt riktigt kul! Ca 1 decimeter djup snö, orört, fast ändå inte jobbigt. Efter ungefär halva spåret upptäckte vi ett halvmeterhögt drop ner från en sten, vilket jag absolut var tvungen att testa. Körde fram till dropet och tänkte att det här skulle väl gå bra. Visst gjorde det det. 
Fast tre meter senare stod det ett träd som jag inte tänkte på innan. Krasch sa det innan de viktiga delarna stötte emot styrstammen OCH trädet. Två smällar alltså. Hårt. Sedan landade jag mjukt i snön. Låg där i snön några sekunder innan jag hörde Mateos garv och jag insåg hur fult det måste ha sett ut. Då började jag garva också. Låg kvar i ytterligare ett par minuter innan jag reste mig upp och vi cyklade vidare ner mot vägen där Wille som hade missat kraschen stod. 
Sedan cyklade vi hemåt igen. 

Kl 16 var vi nere på velodromen och kollade på snabbingarna som tävlade. Tror han som cyklade snabbast på flygande varv körde på 11 sek och 34 hundradelar. Banrekordet är 11 sek och 01 hundradelar. Inte långt ifrån! 
Sen körde de lite fler olika moment t.ex. 30 varv med spurt var femte varv, typ partempo mm. 

imorgon är det vilodag! Ska bli skönt.


Djup snö...


Snabbingar!

Väldigt djup snö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar