tisdag 10 december 2013

Måndag!

Rivstartade veckan med ett simpass uppe på Lugnet 06.45. Vi var bara sju stycken där, tre killar och fyra tjejer. Rätt skönt egentligen för då är det inte så trångt i bassängen. Vi mjukstartade lite med 8 längder valfritt simsätt innan vi rev av 10 längder crawl. Jag tycker att det är ganska svårt att crawla och andas samtidigt, jag glömmer bort att andas så helt plötsligt simmar jag där och tänker "justfan, syre!" och går upp och andas i typ 10 sek innan jag dyker ner igen. Men det går nog bättre med tiden.
Sen körde vi lite crawl intervaller, simma så fort som möjligt en längd, vila 20 sekunder sen en gång till. Så gjorde vi 10 tio längder till.

Efter det bestämde vi oss för att köra en form av "hinderbana". man började med 10 stycken armhävningar (på land) innan man simmade en längd för att sedan gå upp och göra tio stycken situps. Det gjorde vi fem varv har jag för mig.

Avslutningsvis körde vi ca 4 längder benspark, vilket jag suger på. Jag kommer seriöst inte framåt, sen ser man Mateo sparka förbi som ett ånglok...

Sen i eftermiddags rev vi av ett gympass också, vi körde schema 2 vilket innebär: olympisk rörelse, utfall, bröstryggrotation, hamstring curls, marklyft (sumo) squats (fram) chins, dips, fällkniven och rotation i armböjningsställning. Det var jobbigt.

Imorgon bitti är det dags för velodromträning. Taggad!
Langar en bild på mig och Mateo från Törnbergs väg för tre-fyra helger sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar