fredag 2 maj 2014

Distans

Hejsan.

Skrev ju igår att jag skulle köra TT med mig själv. Hade inte riktigt motivationen för det, så jag stack ut på ett distanspass istället. Började mot Sala, för att sedan leka lite vid kalkhögarna och hitta Tommys nya bana, utan framgång... sedan körde jag vidare till Annedal och gruvan för att leta reda på IFK Salas nya mtbspår. Hittade en bit, annars var det också utan framgång.

Även om jag inte hade kört jättelångt hade jag kört ganska länge, så hälsade på gammelmormor och fick ett par mackor så jag orkade cykla hem igen.

Det var ett skönt pass, skönt att köra ur benen lite. Finväder fick jag också! Inte så varmt, men solen var framme hela tiden.

Imorgon ska jag och några fler grabbar visa Eskilstuna grabbarna runt i Rocklunda. Visa dem några genvägar och så till Västerås XC den 1:a Juni ;)

Ska också ta och göra lite reklam för Västerås XC, en grymt rolig tävling som borde få högre status i Sverige. Tävlingen ska köras för tredje året i år, på vad jag och många fler anser som en av Sveriges roligaste banor. Mycket tekniskt med rötter och stenar, men också ett par långa backar som är sjukt jobbiga.
Till årets upplaga har vi även byggt ett par hopp och några doserade kurvor som gör det hela ännu roligare!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar