måndag 23 februari 2015

Senaste dagarna

Hej där!

De senaste dagarna har gått väldigt fort, vilket är skönt eftersom att det ska bli skönt att komma tillbaka till vardagen igen och inte bara leva i paradiset.

Senast skrev jag att jag hade lite ont i halsen, det stämde inte utan var bara lite morgonont. Så jag körde hela det passet, vilket var tur eftersom att det var nog det finaste passet vi har kört hittills! Marti visade oss fina stigar och tillsammans med bra ben och bra väder gick det galant. Bara ett kulturellt stopp för att kolla en gammal ruin, ett punkastopp samt ett stopp för att hälsa på ett par åsnor var allt. 91 km blev det totalt och 4:04 aktivt. Är riktigt nöjd med det passet!


Dagen efter körde vi ett kortare rullpass på ca 1:30 tillsammans med Marti och tre av hans spanska kompisar, Lorenzo, Toumi och Juan. Körde upp till Jesusstatyn sedan vidare till militärbacken och tillbaka upp mot betongbacken. det började dugga lite på passet men det gjorde inte så mycket. 

Igår så drog alla andra hem till Sverige igen medan jag bara bytte från hotell till lägenhet och mötte upp familjen som flög ner hit igår. Pappa och jag hann med ett rullpass uppför militärbacken sedan till Jesusstatyn och sedan hem igen innan det blev mörkt ute.

Idag cyklade vi mot Bunyola för att sedan cykla upp till naturreservatet där uppe. Jag körde på ganska hårt i stigningen för att se hur snabbt jag körde upp på, och kom upp på ca 16 minuter. 
Sedan ett varv på rundbanan där uppe innan vi åkte ner och fikade i Bunyola. Där svängde jag av hemåt igen medan pappa ville köra en extrasväng.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar