söndag 3 januari 2016

2016

Hej där!

Året är nu 2016 och vi är redan 3 dagar in. Har hunnit med två stycken träningspass och en vilodag idag. I fredags körde jah 4h distans, i en decimeterdjup nysnö och även ganska kraftigt snöfall. Jag befinner mig i Äppelbo för tillfället så jag körde några rundor jag lärt mig. Grusvägarna var snöiga och spåriga, var nere och vände i diket några gånger, men lyckades hålla mig ifrån att ramla. Efter ca en timme slutade det snöa och jag körde vidare. Med 1:20 kvar på passet var jag tvungen att sätta på lampan, då det började mörkna och även snöa lite till. Kom hem med 4:00:07 på klockan och 69km med en snitthastighet på ca 16,5km/h. Svårt att köra snabbare i decimeterdjup snö.

Igår befann jag mig i Mora och kollade på skidtävlingen Morapinglan, det var riktigt kul att se! På kvällen stack jag ut i mörkret mot Hunflen, en slalombacke utanför Äppelbo, och körde lite backintervaller. 4 stycken hann jag med, på en ännu snöigare grusväg. Det var svårt första intervallen då jag inte visste riktigt vart jag kunde köra. Första tog 6:29, andra 6:14, tredje 6:18 och sista 6:00. Är nöjd med det trots underlaget, svårt att köra snabbare. En och en halv timme var jag ute, och blev riktigt trött!

Idag hade jag vilodag och var återigen i Mora och kollade skidor!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar