fredag 12 februari 2016

Velodrom SM!

Hallå där!

Nu var det återigen ett tag sedan jag skrev här, men har rätt mycket i skolan och träningar just nu så detta får komma i andrahand. Som rubriken redan skvallrar om är det dags för velodrom SM imorgon. Har aldrig tävlat i velodromen tidigare, men har kört en del i banan denna vecka, så det känns bra. Har inga specifika mål att tala om utan ska försöka göra så bra jag kan och se hur långt jag kommer. De lopp jag ska köra är eliminering och tidslopp på 5varv, 980meter. Hur dessa tävlingar  går till kan ni se på videorna jag länkar nedanför!

Denna vecka har vi tränat mycket på tävlingsmomenten inom banan, har aldrig testat det förut. Eliminering var riktigt svårt, det gäller att tänka bra och hålla huvudet kallt. Sprint var nog det jag gillade mest (länken längst ner). Det var riktigt kul, synd bara att sprinttävlingarna är på söndag då jag inte ska köra... 

Imorgon då, första start är vid 9 på morgonen, jag kommer att vara däre vid 8 för att värma på banan mm. Skulle vara riktigt kul ifall så många som möjligt kommer och hejar på min velodromdebut!

Hörs imorgon om rapport och resultaten :)

 

Länkar på olika velodromtävlingsmoment!

Tidslopp (Time Trial)

Eliminering (Elimination race)
https://www.youtube.com/watch?v=76AYiiWSUxM

Sprint:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar