söndag 13 november 2016

Säsongens första Velodromträning!

Hola!

Som rubriken lyder var jag uppe på snabbvisit till Falun fredag-lördag för att träffa Isak och cykla lite velodrom. Har inte cyklat velo sedan mars i år, så lite ovant var det till en början. Jag valde samma lånehoj som jag alltid kört, men märkte sedan att det satt en 44 drevning fram på den, jämfört med 48 som det är på de flesta andra. Det innebar att jag var tvungen att trampa som en duracellkanin redan på intervallerna under tröskel. Och när vi skulle köra max gick det inte så fort som jag skulle kunnat köra. Men trots allt var det riktigt kul att komma upp på banan igen och bränna av några intervaller.

Passet pågick mellan 19:30-21 så efter det tog vi en varsin dusch och bastade, sedan åkte jag och Isak tillbaka till boendet och käkade lite och sov, laddade upp inför morgonens nya velodrompass. Vi gick upp vid 7 för att hinna förbereda och checka ut innan frukosten kl 8. Sedan stack vi bort till velodromen och jag tog en annan hoj med hörde drevning. Även Linus kom och körde, sedan kom även Martin Setterberg för att rulla runt lite. Martin är nominerad till Sveriges postcyklist, så gå in och rösta på honom här!!

Passet var lugnare än fredagkvällens och vi körde bara runt i distansfart. Det passade mig bra, då jag vaknat upp med lite känningar i halsen på morgonen och ville ta det lite lugnare med träningen.



Tyvärr försvann inte det i halsen och var kvar även i morse när jag vaknade. Kurerar mig med te och honung, bafucin och strepsils, så får hoppas att det försvinner inom kort. Blir iallafall ettpar dagar utan träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar