söndag 28 augusti 2011

Lilla Finnmarksturen

tjenare!
Idag har man spenderat dagen uppe i Ludvika med lilla Finnmarksturen. Vi var tvungna att vara där innan 10 för att köra banan, fast jag startade kl. 14.05.
När starten gick snackade speakern medans en annan sköt: blablabla boom blablablabla dör gick starten för pojkar flickor 13 - 14 blablabla. Så man var inte riktigt beredd på starten. Men det gick ganska bra ändå, fast det var en annan kille som körde in i mitt styre så jag höll på att ramla. Men jag klarade mig bra, fast kanske lite för långt bak. Aja, jag låg runt 30 då men kom inte förbi någon på första varvet, men på andra, körde jag om ungefär 10 st. Tredje varvet kom jag ifatt Pontus Lindell, från Eskilstuna, som jag körde om. Jag körde ifatt en tjej och en kille från Norbergs CK också och spurtade om dom i ler-gräset. Jag kom också ifatt Oliver Lindblom, också från Eskilstuna och körde om honom och en tjej från Motala på sista varvet.

Jag kom ganska långt före dom in i mål, och han som vann heter Erik Gunnarsson, Härnörsands CK. Vi körde 1,2 mil, 4 varv på en 3kilometers bana.
Kim vann i klassen pojkar flickor 15 -16 :)

Det här var 10 gången jag har kört lilla Finnmarksturen, startade 2002.
Kommer bilder sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar