måndag 15 augusti 2011

LVG träning

Tja!
Idag ska jag cykla till halkbanan vid Västerås Flygplats. Vi ska ha LVG träning där, så vi kan vinna i alla klasser på Västmanlands cup på Onsdag.
Jag tror vi ska träna på klungkörning, starter, spurter, kurvtagningar och sånt. Det blir nog kul!

I lördags skulle vi på pappas jaktmiddag i Färna. Aldrig att jag skulle missa en chans att få några mil i benen. Så jag satte mig på cykeln och trampade ivär i riktning mot Skultuna. Väl i Skultuna svängde jag höger, mot Ramnäs. I Ramnäs fick jag stanna och vänta på tåget, så då passade jag på att ta lite energidryck. Jag hade bara ätit en halv Scones till frukost. Lite senare körde jag in på Skinnskattebergvägen. Jag tyckte att jag hade bra fart och benen kändes bra. Jag testade växla upp och ökade farten lite. Efter en ovanligt kort tid på den vägen, såg jag skylten, Färna 3.
När jag kom hem till farmor och farfar stoppade jag tiden, 2 timmar och 44 sekunder. Jag hade slagit förra tiden med mer än 32 minuter!

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar