onsdag 10 augusti 2011

Cyklocross

Hej!
Vi kom hem för en vecka sen, då försökte jag sätta mig på cykeln på en gång, men istället för att cykla åkte Oliver jag och Jack till Avesta och skatade. Pappa skulle cykla, men kom tillbaka och hämtade mig för att vi skulle köpa en Cyklocross!
Det blev en Scott, som funkar riktigt bra! Jag har cyklat till Sala några vändor, en gång tog det 25 minuter. Hem var det motvind så det blev 2 minuter extra. Andra gången var det vindstilla dit, och det tog bara 20 minuter! det är en och en halv mil dit, så jag körde i snitt 45 km/h!
Jag cyklade hem på eftermiddagen, då hade det börjat storma upp till en ordentlig motvind, så hem blev det elva plusminuter. Alltså 31 minuter. 
I söndags skulle Mats, Kim, Henrik, Lars och Roland(?) ut på en långtur, från gula klubbstugan till Sätrabrunn och tillbaks. Pappa och jag cyklade till V-ås också, och tänkte hoppa av vid Sätrabrunn, men det var svinkallt, så jag hoppade av vid Hallstagropen, men pappa fortsatte till S-brunn. 
Sen dagen efter var det träningspremiär, då gick det väldigt bra! Jag kände ingenting efter gårdagen, så låg i topp nästan hela tiden. 
Idag, (onsdag) skulle några ut och köra i Rocklunda kl. halv 1, så mamma skjutsade mig det, men då var det ingen där, så jag körde två södra varv själv. Första varvet försökte jag slå mitt rekord, och det gjorde jag! 20.47 stannade klockan på!
Andra varvet tog jag det långsammare. Körde även svåra teknikbanan som Jag, Henke, Kim och Albin A har gjort! haha, den är fett kul!

Sen när jag kom hem såg jag att dom hade ändrat tiden till 2 istället... surt...

Jag fick iallafall ett pass, och det var ju bra!

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar