onsdag 7 september 2011

sjuk :(

Hej!
Efter Finnmarksturen har det inte varit så mycket, bara några träningar. Men i fredags kände jag mig lite ont i halsen och det var ju inte bra, för att det var ju Tour Modeén dagen efter.
Jag som nästan inget på natten, och när jag väl hade somnat om kl. halv 6 på morgonen skulle mamma väcka mig kl. 6. Vi tog tempen och jag hade 38,5 C. Fick avstå från Tour Modeén :,(

Dagen efter, på söndagen var det Västmanlands Cup, i Västerås. Jag kände mig bättre och hade inte feber. Jag bestämde mig för att vara med, och det kändes ganska bra i benen, men efter första uppförsbacken fick jag kramp i en del av magen. Tänkte inte så mycket på det då, men det blev värre och värre. När jag hade kört nån kilometer till, kändes det som om jag skulle spy, men jag fortsatte köra. Jag råkade köra in i en sten med framdrevet, så att hela stora klingan böjdes. Och det gjorde så att man inte kunde växla.
Jag släppte förbi mig en kille, och efter yttliggare nån kilometer började jag skrika, så ont hade jag. Och värre blev det. Jag kunde knappt andas, inte växla heller, men jag lyckades ta mig imål på en 4:de plats. Jag lade mig ner på gräset och försökte andas djupt i nästan 15 minuter. Albins mamma masserade magen också. Jag ställde mig upp på fötter, och det kom tillbaka lite när jag började gå.

Det var en av dom värsta tävlingarna jag har varit med om. Den och Finnmarksturen 2009. Då fastnade kedjan i djulet, och fick gå halva banan till närmaste funktionär.

Ska aldrig mer tävla när jag är sjuk igen...
missade 2 träningar till också...

På söndag blir det SméRacet i Eskilstuna!! 33kilometarn. jag och Hanrik ska köra!!

Hejdå! //Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar