söndag 25 september 2011

Svealandsmästerskapet/Fagersta GP

Förra söndagen körde jag Fagersta GP, ett landsvägslopp i Fagersta. Vi skulle köra 8 varv på en bana som var 2,7 km långt. Vi startade med flickor 15-16. Dom första 6 varven kändes bra och jag låg med i klungan hela tiden.
Men det 7de varvet var jag slut i benen och tappade i uppförsbacken. Det var en till tjej i 15-16 år som också tappade lite. Vi körde ihop och turades om att dra i ett varv. När vi gick in på sista varvet kände jag att jag kunde rycka lite. Så hon sackade efter och jag gick imål som 8:a i min klass. Jag är ganska nöjd.
Det var sista Västmanlands Cup också :( kom tvåa totalt efter Henrik Zetterberg!

Igår var det Svealandsmästerskapen i Märsta. Det var cykelklubben SMACK som anordnade den. haha, kul namn. Står för Sigtuna Märsta Arlanda Cykelklubb.
Det var inte så många startande i min klass och när starten gick var det några som tjuvstartade och jag fick tvärstopp i gräset. Man kan säga att jag har gjort bättre starter.
Det var en lång jobbig uppförsbacke i början och man var helt slut efter tredje gången man körde uppför den. Jag fick väldigt ont i ryggen också och jag kom imål som 7:a.
Det känns som om jag kunde ha kört bättre... men men, man kan ju inte alltid få som man vill.

Idag var pappa och jag ute och cyklade med några gubbar från Sala CK. Det var väldigt kul och jag låg med i täten hela tiden. Vi körde i dryga 2 timmar och det blev 4,3mil.
Imorrn blir det sista träningen i Rocklunda med klubben! Fett synd att vi inte håller på längre... Jag ska försöka köra med pannlampa i vinter! Blir nog skoj! :D

/Erik  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar