onsdag 16 maj 2012

Eskilstuna XC

I lördags var det dags för Eskilstuna XC! Det var en riktigt rolig och lerig bana. vi skulle köra två varv på banan som var ungefär 6 kilometer tror jag? aja, jag fick en bra start och Lade mig efter Edwin. I en lerpöl fick han problem och jag körde om honom. det tog inte så lång tid för honom att fixa det och han och Alvin från Norberg låg rygg på mig. Men i den första backen drog jag och de hann inte med. Sen vid ett riktigt lreigt parti lyckades jag ramla. Men Alvin och Edwin tog inte in på mig, och det var ju bra! inför andra varvet hade Alvin dragit ifrån Edwin och han jagade mig. Jag hade honom på ett jämt avstånd enda till ett stenigt parti där jag ryckte lite. han sackade efter och jag tog det lite lugnare. När jag kom till den sista uppförsbacken när det var 250 meter kvar till mål var Alvin 3 meter bakom mig! Hur kom han dit? aja, jag tog i för kung och fosterland och han tog inte in på mig längre. det var bara en nedförsbacke kvar och jag trampade i den för att köra fortare. Och sen spurtade jag på målrakan och jag kom 22 sekunder efter mig. Han måste ha tappat rejält  de sista 250 meterna. Jack Kok vann med 5:16 minuter över mig, och han var överlägsen. Edwin slutade på en femte plats och Kim kom Tvåa i 15-16 bakom Herman Larsson Från Spårvägen. Mats kom på en tredje flats och Marie vann sin klass. Nån av tvillingarna Wallinder kom trea i 11-12 klassen. Det var en kul tävling och jag längtar till på torsdag då det är Gävle Ungdomscup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar