söndag 28 juli 2013

DANMARK

Hejsan.

I fredags var det jättebra väder ute så jag frågade Ville Hattara från Ramnäs om han ville följa med ut på ett distanspass på racerhojjen. Han ville följa med ut, så jag cyklade mot Ramnäs och hämtade honom. Planen var att köra Ramnäs-Örbäck-Västerfärnebo- Salbohed-Sätrabrunn och sen hem. Men när jag kom till Ramnäs såg vi att det hade mulnat på lite år Västerfärnebo hållet och det började åska, så vi drog i den andra färdriktningen.

Målet var fika i Strömsholm sen via Skultuna och hem. De 75 kilometrarna till Strömsholm kändes bra, vi höll 27,8 i snitthastighet. Efter fikat åkte vi mot Dingtuna, där började det kännas lite i benen. När vi nådde Skultuna var inte benen med mig längre, de hade jag lämnat kvar i Strömsholm. Jag sa hejdå till Ville, då han satte kursen hem mot Ramnäs, och jag hem till Ransta.Jag trykte i mig en gel och satte fart.
för att få upp snittet till över 24 km/h (vi hade sänkt farten rejält efter fikat) drog jag av de sista två milen från Skultuna i en rasande fart av 32km/h i snitt. Så det blev 25,5 i snitt :-)

Dagen efter var det uppstigning tidigt då vi skulle åka till danmark med mina kusiner och farmor och farfar. Här i Danmark bor vi strax utanför Ringköping. Vi bor i ett stort hus med en swimmingpool, bubbelpool och beachvolleybollplan. Det finns massor av cykelleder här också! På tisdag tänker pappa och jag åka in till Ringköping för att cykla med deras cykelklubb, det kommer säkert bli skoj.

Vi bor bara ett par kilometer från havet också. Havet med en låååång vit sandstrand. härligt! :)

Hejdå!

1 kommentar:

  1. Bra pass Erkan. Fyra av fem toast. Would do again /Hattsson

    SvaraRadera