måndag 30 september 2013

SÄFSEN 2013

Här får ni ert efterlängtande inlägg om Västerås CKs avslutningsläger i Säfsen.

Jag fick skjuts av Mats från Falun upp till Säfsen och vi kom dit ganska sent. Jag och lade mig nästan direkt och sov bra.
På lördagsmorgonen blev jag väckt av pappa och vi stack ut på en tur med VCK. Vi delades in i flera grupper, som körde olika distanser. Vi körde på i bra fart utan några problem.
Efter ca 35-40 km var det lunch vid en grillplats vid en sjö. Riktigt fint var det. Vi grillade korv och drack saft och hade allmänt roligt. Alla grupper var samlade på det stället.
Efter lunchen åkte vi vidare några kilometer till en damm där det blev lite mer lek innan vi cyklade vidare.

Nästa destination var Mastbacken, Jakobsberget. Där hade vi i snabba gruppen ett inofficiellt KM uppför den 2,8 (enligt min klocka) kilometer långa backen. den är riktigt brant på slutet, det var knappt så att Anders knappt kom uppför med bilen, och det var inte många som inte klarade av backen.
Kim kom såklart först upp med Henrik bakom sig. Efter Henke blev det en liten spurtstrid mellan mig och Edwin som jag lyckades knipa hem. En tredjeplats alltså på KM.

Vi cyklade ner i över 60km/h och körde in på en stig som heter kyrkstigen. Kyrkstigen är en igenväxt vandringsled som är lite knixig att hitta. Men den är rolig.
Jag var riktigt väggad när jag kom hem, 7,5 timmar var vi ute, varav 4 timmar och 41 minuter aktivt cyklande. Pizzan satt fint efter det.




























På söndagen då; då var vi några killar som valde att hyra downhill, det var längesedan jag körde sist, nämligen 16 augusti 2012, då jag bröt nyckelbenet, men den här gången gick det betydligt bättre. Vi körde från 10 till 16, när liftarna stängde.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar