tisdag 8 oktober 2013

MORGONTRÄNINGEN

Imorse var det löpning med utgångspunkt från velodromen. Ca en timme skulle vi hålla på. Jag var riktigt ovan att springa såpass långt, jag kom lite mer än fem kilometer innan jag fick ont i bröstet. Jag vet inte riktigt var det är som gör det, men det likom dunkar och gör ont som fan. Jag var tvungen att gå en stund, sen joggade jag och Selma lite långsammare. Efter ett par kilometer till började det dunka igen, så så sa jag åt Selma att springa ifatt de andra istället medans jag gick. Jag började jogga de sista två kilometerna till velodromen. Kom ifatt Simon som hade fått håll och kom till velodromen efter lite mer än en timme. Jag är riktigt nöjd över att det gick såpass bra ändå, som en jävligt ovan löpare.

Nästa tisdag sa Mackan att vi skulle köra ett mil-test, och jag känner just nu att det kommer gå åt helvete. Men om man har en positiv inriktning blir allting roligare. Så jag ska vara positiv om löpning från och med nu. Jag ska vara glad om jag klarar mig runt.

Jag hörde igår att Hagströmska Gymnasiet hade sökt till Svenska cykelförbundet om tillstånd att bli ett riksintag-gymnasium, men fick det nekat eftersom att Falun ligger "I utkanten av Sveriges cykelcentrum". Hahahahahahaah säger jag om det.

Falun ÄR Sveriges cykelcentrum.

Det är bara att kolla på top 10 på Cykelvasan iår, de första 7 som korsade mållinjen är från Dalarna. Ettan, tvåan, trean, femman och sexan är från Falun och fyran och sjuan kommer från Säter, tre mil härifrån. Åttan är stockholmare men har rötter här uppe i Dalarna, Nian är från Colombia och tian är från Alingsås.

"Falun är i utkanten av cykelsverige" hahahahahaah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar