fredag 14 februari 2014

Vänstersnurr

Hejsan!

Nu tar jag ett långt sportlov, 24 dagar blir jag borta från skolan!

Morgonen bjöds på trötta ben, seg kropp och velodromträning.Inte det bästa kombinationen hehe. Men det gick ganska bra ändå. Vi började med 4 stycken stegrande sexminutare, för er oinsatta är det en 6-minuters intervall och efter tre minuter på 18 sek/varv tempo ökar man till 17 sek/varv i en minut, sedan 16 sek/varv och avslutas med 15 sek/varv.

Det var riktigt jobbigt! Sedan körde vi en specialare, en 10 minutare med 17 sek/varv tempo. Om man inte höll någonstans mellan 16,80 och 17,20 var man tvungen att fortsätta dra klungan ända tills man kom in där någonstans.
På mitt första försök klarade jag det på ett varv, och på andra försöket tog det två varv.

Avslutningsvis körde vi lite spurter, två och två. Jag hann med tre stycken, och jag vann alla. De första två mot Mateo och den sista mot Hannes Bergström Frisk.

Nu bär det av hemåt Ransta för fem dagar där innan femton dagar på Mallorca!
Throwback från Säfsen i höstas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar