lördag 24 maj 2014

Borlänge Tour dag #2

Hej igen.

Dagen bjöd på finväder och värme. Inte de skönaste förhållandena att tävla i, men bättre än +5 och regn.

Starten gick grymt bra, kom ut som fyra. Sedan gjorde jag några missar under första varvet, eftersom att jag inte hade kört det innan, så missade några shortcuts. Försökte få i mig vätska när jag hade möjlighet, och även hälla lite vatten på ryggen och låren för att kyla ner kroppen, värmen är den största energiboven...

På andra varvet av tre körde jag in i ett träd, och det gjorde så att mitt växelreglage blev löst, så det var lite svårt att växla...

Kände mig stark under de tre varven vi körde, och lyckades ta mig imål på en tiondeplats.

Nu är det vila på schemat, med komprenssionsbyxorna på och benen i högläge.

Imorgon dags för XCC, kl 10:50 startar jag! håll tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar