lördag 24 maj 2014

Borlänge Tour dag #1

Halloj

Igår startade ju som sagt Borlänge Tour igång, med tidskval och eliminering (sprint). I min klass var det de 12 främsta som gick vidare till semifinalen, och jag kvalade in på en delad tredjeplats, tillsammans med Ted Pettersson. 
i semin gick det inte lika bra, i starten var det en finnen som avsiktligt prejade ut mig ut från banan. Men jag lyckades hålla mig kvar på femteplatsen bakom honom, och tänkte precis köra om, när personen framför finnen kraschade och flög över styret. Jag körde till höger om kraschen och finnen till vänster. Oturligt nog landade cykeln på min sida, och jag var tvungen att sätta ner foten. Finnen fick några meter in på slutrakan, men jag spurtade ikapp, och förlorade med ett halvt hjul. B-final alltså. 

I B-finalen var racet också väldigt hårt. Skulle nästan säga att de allra snabbaste var i B-finalen. Han som kvalade som 2:a, jag och Ted som kvalade 3:a, de som kvalade 5,7,9. 
Jag kom inte iväg så fort i starten, men lyckades ändå lägga mig på en fjärdeplats. lyckades köra om en kille och fick lucka, och hade ganska långt fram till ettan och tvåan, så det var inte nödvändigt att spurta. 



Kom alltså 3:a i B-finalen, 9:a totalt. Är verkligen inte nöjd, och känner att jag skulle kunnat köra bättre.

Men idag är det revansch, XCO kl 10:35. 3 varv på en 6 kilometersbana, 18 km totalt. Kommer bli riktigt varmt också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar