måndag 19 maj 2014

Vårgårda XC

Hejsan!
Är hemma igen efter en helg med full fart i Vårgårda och första SWE-cup deltävlingen.

Vi åkte dit i lördags, testade banorna när vi kom fram. Efter ett par varv på banan märkte jag att det inte var min favoritbana. Det var inte så rolig tycker jag. Mycket snabb, långa stigningar mm. Jag vill ha mer tekniska banor och korta, många stigningar. Men iallafall, det var kul att de hade byggt lite på banan iallafall! 2 dubbels, ett drop, några stockar man skulle ta sig över och sedan en till dubbel.

På söndagen startade jag inte förrän kl halv 1. P15-16 startade samtidigt som herr juniorerna, H30, H40, H50 och HSport. Det var en kaotisk start med över 100 pers som skulle ta sig uppför en asfaltsbacke samtidigt. Jag kom verkligen inte fram bra i starten, hade ingen aning om vart jag låg i min klass. Efter ett tag såg jag Axel Hansson i min klass framför mig, så jag körde ikapp honom och la mig på hjul. Tillsammans körde vi om massa gubbar, och även några i vår klass.
Jag kände mig stark hela loppet och kände att jag nog kunde ta Axel i spurten. När vi väl kom ut ur skogen attackerade jag, började spurta. Oturligt nog satte jag igång spurten för tidigt, för de sista 30 meterna orkade jag inte ta i mer och Axel körde om igen. Hade ingen aning om vilken placering jag kom på, fick sedan reda på att jag kom sexa. Det är jag nöjd med, pga den usla starten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar