fredag 16 maj 2014

FREDAG

Hejsan!

Nu är livet lite roligare, eftersom att det mesta har löst sig. Igår fick jag ett meddelande från August att jag kunde låna hans SRAM XX reglage nu i helgen, och det tackar jag jättemycket för! Vet inte hur det skulle ha löst sig annars... Så det blev kvällsmek igår med Herman och nu sitter reglaget på och växlarna funkar.

I morse var den första "riktiga" träningen på en cykel sedan i söndags. Det var lite teknikträning, inför helgens race. Vi hade en turnering i vem som bromsade på kortast sträcka efter en backe, som jag vann. Betyder det att jag är mest van att bromsa...? Iallafall, sedan tränade vi på att sladda runt flaskor, och avslutningsvis vem som kunde sladda längst efter backen.
Det var ingen jobbig träning, men det var bra att kolla så att allting funkar som det ska inför racet.

Idag var det ju riktigt bra väder också! Blev shorts till skola, riktigt skönt! Behövde inte heller vara med på svenskalektionen eftersom att jag är klar med allt jag skulle ha gjort :) Skönt att sluta en timme tidigare!

Vad väntas nu då? Först och främst ska jag ner till velodromen och tvätta cykeln, grundligt. Sedan ska jag handla lite till bussresan imorgon, samt packa. Efter det ska jag försöka hinna plugga ett par uppgifter också...

Vi hörs imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar