tisdag 16 september 2014

Säsongsslut.

Hej där.

I helgen var jag med skolan nere i Jönköping och Hjo och körde de sista SWE-cup tävlingarna som gick av stapeln där. Inför dessa två tävlingar låg jag på en tiondeplats totalt med en missad tävling i Härnösand. Tror att jag tog ett par placeringar nu.

Racen då. I lördags var det i Husqvarna. En ganska oldschool bana med långa tråkiga stigningar, lite tekniskt nerför och mycket gräsåka. Ingen favoritbana direkt. Fick ett problem i starten och kom iväg i princip sist av alla klasser som startade samtidigt. Jagade som ett djur hela första varvet av tre och körde om hur många gubbar som helst, och även några i min egen klass. De sista två varven hittade jag ett fint tempo och körde på. Vet ingen placering än, men skulle gissa på ca 8:a.

Dagen efter var det dags för Hjo. Denna bana gillades skarpt! Också ganska oldschool med mycket singletracks, rötter och stenar. Även en del höjdmeter. Fick till en mycket bättre start och låg med i toppen. Vi skulle köra väldigt långt, strax över 2 mil, så jag körde i mitt egna tempo och låg på samma placering nästan hela loppet, sista varvet blev jag omkörd av en, men körde även om en annan så jag höll placeringen in i mål. Vet inte placering här heller, men jag borde ha kommit 6:a eller 7:a.



Det märks att säsongen nästan är slut, då vi startade upp med gymmet igår. Man var riktigt ovan och hade brutal träningsvärk imorse när man vaknade. Som grädde på moset var det löpning i en timme imorse också, så jag kan bara tänka mig hur det känns imorgon bitti.

Nej nu ska jag pallra mig ner till gymmet och köra pass nummer två för dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar