fredag 26 december 2014

Julen är över

God fortsättning på er allesammans!

Hoppas ni haft en bra jul.

Min jul har varit bra, trots att jag inte är ett jättefan av julen.

Jag har även hunnit med några träningspass, i måndags var det dags för lovets första tc-pass. Det avverkades på en trainer inne på mitt rum med öppet fönster. 4 st 30 sekundare samt 4x4 minuter med lång vila mellan, med fokus på återhämtningen.
Det fick bra och  jag blev trött och svettig.

I tisdags körde jag kort distans tillsammans med Jakob Ekström. Ca 2:30 var vi ute i kylan. Det var ett riktigt fint och soligt pass runt Sätra Brunn, Haraker mm. 

I onsdags var det julafton och vilodag. Blev trots allt en liten promenad på ca 1 timme.

Igår skulle jag ha kört tc, men hade varken tid eller material i Södertälje, och vi kom hem ganska sent. Men hann med en längre promenad på över 2 timmar i alla fall.

Idag körde jag minsann tc, ett grymt hårt pass med 44 minuter intervalltid. 2x7, 2x6, 2x5 och 2x4 minuter avverkades med 2 minuters vila mellan. riktigt jobbigt, och med fokus på VO2 (syreupptagningsförmåga).

Imorgon är det 3 timmar distans på schemat, planen är att köra hemifrån till Barkarö på lite omvägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar