tisdag 20 januari 2015

Nytt rekord på 3km

Igår var det velodromdags, och som vi redan gjort en gång denna vinter körde vi 3km test, alltså 15 varv. Sist vi körde detta var nog i november eller början av december, och då gick jag ut för hårt och orkade inte trycka på hela vägen. Kom imål på 4:02 vilket ändå var helt okej tyckte jag då.

Hade detta i åtanke denna gång, så nu startade jag lugnare för att sedan öka lite med 10 varv kvar, sedan ytterligare när det var 5 varv kvar. Denna strategi var mycket bättre, för nu fick jag den snabbaste tiden för dagen på 3:52:23, vilket är nytt personbästa. Kul!!

Imorse var det längdskidor på schemat, och det gick mycket bättre än sist känner jag. Idag skejtade jag och det är mycket roligare än klassiskt. Vi körde lite teknikträning utan stavar innan vi drog iväg på två ganska långa intervaller, med stavar. Det var riktigt jobbigt. Avslutningsvis så körde vi en stafett med bara stakning som jag och Freddan lyckades vinna. Det trodde jag inte faktiskt, men det var också kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar