tisdag 19 januari 2016

1:15 gym!

Kvällen spenderades i gymmet där jag körde mage/rygg och roddmaskin. Först två maskiner vardera för mage och rygg, sedan 17 minuter intensiv cirkelträning med fokus på mage. Börjar med 40 sek situps, följt av 20 sekunder vila innan jag drar igång 40 sekunder statiskt med medicinboll, 40 sek plankan med 5kg extra på ryggen och avslutningsvis 40sekunder benlyft med raka ben. Detta körde jag i fyra set och mellan andra och tredje setet vilade jag en minut extra.

Varför jag kör just dessa övningar är för att jag personligen tycker att de funkar bäst och ger bäst resultat. 

När jag var klar med cirkelträningen satte jag mig i roddmaskinen och drog av 30 minuter i lagom fart. Kändes bra! Har sån grym motivation till att träna just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar