tisdag 19 januari 2016

Ski´s på Lugnet!

Kall morgon imorse!

Klockan 07:25 begav vi oss mot Lugnet i kylan, ett kallt skidpass väntade! Det var ett par veckor sedan jag åkte skidor, så kände mig lite ovan utan att få in tekniken i början, men det släppte.
Arkivbild från en annan morgon på Lugnet!

Vi åkte uppåt, bort från stadion för att slippa lite kyla och snökanoner. Vi hittade en perfekt backe att köra intervaller i, ungefär en och en halv minut lång. 8 gånger körde vi, och det var så sjukt jobbigt. Maxpulsen idag var lika hög som på gårdagens velodromtest, 97 % av max. Min strategi uppför intervallerna var att hålla tillbaka lite i första delen av backen och det platta i mitten, sedan gasa rejält uppför sista knäppen. Det tyckte jag kändes bra för mig, så jag inte körde slut på mig redan i början av backen.
Efter intervallerna brukar vi köra stafetter, vilket vi gjorde även idag. Vi var ett lag på 4-5 personer och man skulle köra tre gånger per person. Riktigt kul och man får en liten tävlingskänsla. Har dock väldigt svårt att få fast tekniken när jag försöker köra så snabbt som jag kan uppför.

När stafetterna var klara så snurrade vi runt lite på 2,5 kilometersslingan och avslutade med sprintbanan som är mycket jobbigare i verkligheten än vad det ser ut på TV...

Efter skolan tänkte jag dra till gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar