måndag 18 januari 2016

Positivt besked!

Hallå där!!

Förra veckan var jag lite småförkyld ungefär tre dagar, så det blev fyra dagar utan någon träning alls. Men i torsdags pallrade jag ner mig till gymmet där vi körde mycket ben och mage. Först körde vi intervaller med släden, sjukt jobbigt och med mycket mjölksyra. Sedan fortsatte vi med spänstträning, vadmaskin och benpress innan vi började med core. Vi körde ett cirkelprogram med 30 sekunder intensvt följt av 30 sekunder vila. Först satt vi statiskt med medicinboll fram och tillbaka, sedan situps, plankan, armhävningar och avslutningsvis när man hänger och drar upp menen mot kroppen. Denna cirkel gjorde vi x3 och det var grymt jobbigt.

I fredags var det för kallt för distans, så vi körde innebandy på Lugnet istället! Riktigt roligt och jobbigt. Stor påfrestning för fötterna och fotlederna också.

I lördags var det dags för intervaller på trainern hemma. 6 stycken 4 minutare skulle klaras av och det var grymt jobbigt och svettigt. Men jag kände mig stark ändå!
Inte långt från sängen till kontoret!


Men nu kommer vi till det positiva beskedet, och det var på dagens velodromtest, där jag faktiskt lyckades slå mitt personbästa på 16 varv (3km). Mitt pb gjorde jag innan jul vilket var 4:08. Idag trodde jag verkligen inte att jag skulle köra fort, i och med att jag hade några sjukdagar förra veckan, samt två dagar med dålig mat (födelsedagskalas i lördags och min födelsedag igår! Äntligen 18!). Inledningsvis kändes det rätt okej men det kändes som om jag öppnade långsammare än sist. Tydligen kom jag in på 4:07, alltså en sekund snabbare än innan jul! Det trodde jag verkligen inte, så det var goda nyheter! Efter testet körde jag och Ida core, så nu är man slut i kroppen!

Morgondagens träning är längdskidor på Lugnet 08:00!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar