torsdag 15 september 2016

Gästade Hagströmska

Hallå där.

I måndags efter Långlopps-SM var kroppen riktigt sliten och jag hade egentligen inga som helst planer på att träna. Men ju längre dagen gick och ju tråkigare jag hade det bestämde jag mig för att sticka ut och köra ändå. Cyklade in till Västerås och klubbträningen och hämtade upp Jacob på vägen. Det blev ett relativt lugnt pass med bara teknik och rolig cykling i Rocklunda. Kroppen kändes ändå rätt okej.

I tisdags blev det en tidig morgon (05:15) och packade för att åka upp och hälsa på i Falun. Skolträningen började 08:00 och jag tänkte vara med på den. Det var riktigt kul att träffa på alla där uppe igen och även de nya ettorna. Det stod teknik på schemat så vi cyklade bort mot Källviken för bunnyhop träning bland annat. Det var kul att bara leka av sig lite. Efteråt skarvade jag och Jack vidare upp till Lugnet/Jungfruberget för att ha lite kul där också. Cyklade runt och drömde mig tillbaka, älskar Falun.

Därefter åkte jag tillbaka till Velodromen, duschade och bytte om, sedan ner mot stan och skolan för att hälsa på några gamla lärare. Kul! Saknar verkligen skolan. Sedan mötte jag upp Ludde och vi käkade lunch på stan innan jag gick tillbaka mot Kvarnis och träffade Ted, hängde lite med honom sedan med Ludde och Alexander. Fick sova på Luddes matta över natten så jag stannade kvar till igår. Då alla hade skola så stack jag ut och cyklade ensam. Planen var att köra motsols runt Rogsjön, sedan när jag jag kom till Bjursås åka vidare mot Sågmyra och sedan Åhl Tällberg för att komma till Grycksbo via Solarvet. Sedan tillbaka till Falun via Gamla Fruns väg. Hade väldigt kul ute på cykeln, och cyklade runt med ett leende på läpparna hela tiden. Fick många minnen kastade på mig när jag cyklade runt Rog, mest från detta monsterpass... Måste rätta mig lite från det inlägget. Det var inte 8km vi släpade cyklarna på, det var ganska precis 6km märkte jag nu. Men det kändes som minst 8...

Hade bra med energi när jag kom till Bjursås och bestämde mig för att ta en vända uppför Baggbobacken. Ca 120höjdmeter på 1,7km. Fint det! Åkte ner igen och vidare mot Sågmyra för att t mig ann en annan brutal backe, på Tällbergsvägen. Väl uppe tog jag en kort paus för att äta en bar och hade 64km och nästan 3h på klockan. Cyklade vidare och kom till Falun med nästan 90km på klockan. Kände mig fortfarande ganska bra i kroppen så jag tänkte skarva ett varv runt Varpan. Körde bort till Bergsgården där jag fortsatte uppför Norlingsbergsbacken. Höjdmeter, höjdmeter... Sedan vidare ner till Grycksbo och cykelvägen tillbaka mot Falun. Var även tvungen att skarva runt Tisken för att få ihop 115km och nästan 5h (4:47) på klockan. Fint pass!



Idag är jag dock hemma i Ransta igen och ska vila hela dagen. Imorgon åker pappa och jag mot Nora för att gå en "stigbyggarkurs"i två dagar, innan vi åker vidare ner mot Göteborg och sista SWE-cupen för året. Blir nog kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar