måndag 25 mars 2013

TRÄNINGSTÄVLINGEN IGÅR.

Tjäna.

Igår åkte som sagt jag och pappa till Säter, för att cykla en träningstävling, med bland annat Emil Lindgren, en av världens bästa cyklister och nuvarande svenska mästaren i herrar elit.
Iallafall så kom vi dit strax före 10 och strax därefter kommer ett gäng cyklande. Jag tror att vi var sju stycken, och det var bara 2 som jag inte kände igen. De andra var Selma Svarf, Lars Svarf, Emil Lindgren och Pontus Anåker.

Vi cyklade upp till start och målplatsen och körde banan ett par varv. Det var en uppförsbacke inne i skogen, där vissa delar var barmark. Andra delar var snö. sen var det en nerförsbacke som var helt täckt av snö, fast det gick bra att cykla där iallafall, för det var tillräckligt hårt. sen kom en till snöuppförsbacke och en snönerförsbacke.

Vi skulle köra 3x10 minuter, vilket var ca 2,5 varv för oss normala, och 3,5 för Emil. Ett varv tog ca 4 minuter för mig. Första intervallen gick relativt bra, men satan vad det sved i benen. sen var det 10 minuters vila, den tio minuter intervall till. då började man märka att det höll på att bli varmare och mer uppkört, för snön var inte lika hård i kurvorna längre. 10 minuter vila till, sen iväg för sista intervallen. Jag tog starten efter Selma, men efter ca 50 meter fick hon sladd i en kurva och vurpade. Jag försökte köra om ut i "lössnön" men det gick ju inte så bra, det tog tvärstopp och jag ramlade nästan över Selma. Upp igen. Nu var det ännu mer uppkört och snön i Skogen var inte rolig längre. När jag skulle hoppa av cykeln och springa upp, tappade jag kedjan ett par gånger. Det hände samma sak på andra varvet också...

Efter sista intervallen tog vi ett gruppfoto sen fick de som ville följa med och varva ner med ett 9-kilometers varv runt sjön. Vi var 4 stycken som åkte runt sjön, varav en vikte av efter halva. det tog ca 20 minuter att cykla runt.


Emil Lindgren. Vi normala kom knappt upp för backen och han drar upp på bakan.



Fler bilder på: Pappas Flickr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar