måndag 4 juli 2016

Mycket negativt men en del positivt

Hallå. Länge sedan. Anledningen till varför kommer jag att ta upp nedan. Men jag tänker börja med det positiva.

Sverige och Falun tog ju 2 VM-guld nu i helgen. No biggie. Skoja, självklart var det enormt stort att ta hem, inte bara en utan två medaljer och de av högsta värde. Så stort grattis Ida Jansson och Jenny Rissveds! Vi fick även med oss en 4, 5, 6 och 9 plats från sprinten, vilket är grymt.

Ja det var de positiva nyheterna, nu till de negativa.

Jag tog ju studenten den 10 juni, vilket var roligt men det gjorde att träningen blev lidande den veckan. Men det var ju ingen fara, då jag känt mig grymt stark och behövde en vilovecka. Så det blev endast tre pass den veckan, varav ett av dem var lite hårdare. Efter studentveckan blev jag passande nog sjuk. Väldigt jobbigt och tråkigt att gå runt och vara sjuk och missa viktiga träningspass inför SM som sker nere i Värnamo i mitten på juli. Förkylningen höll i sig nästan en vecka och efter sex dagar kände jag mig såpass pigg så jag stack ut och cyklade lugnt en timme. Kände att kroppen inte var med, men förkylningen höll sig borta. Dagen efter körde jag åter ett pass, ett lugnt teknikpass med lite pulshöjande körning. Kroppen var fortfarande ovan men det kändes ändå bra i hals och lungor. På tisdagen körde jag första hårdare passet med 8st 30sekundare, varannan stående varannan sittande. Hade bra fart på dem och benen kändes bättre och bättre. Så bra så att jag fortsatte köra hårt på onsdagen med 2:30h snabbdistans. Uthålligheten fanns inte riktigt där, men första timmen kände jag mig stark, sen en liten svacka innan jag kunde köra på sista timmen. Allt som allt gick passet bra.







På midsommarafton var vi uppe vid stugan i Mockfjärd och när vi ändå var där körde jag backintervaller i den 3,2 kilometer långa backen med 183 höjdmeter som ligger precis vid fäboden vår stuga ligger i. Jag körde fem stycken, och jag överraskade mig själv med att köra snabbast femte och sista intervaller. Kände mig nästan som innan sjukdomen igen. Skönt det! fick även med över 1000hm. På midsommardagen körde jag distans från stugan till lägenheten i Falun. Hade aldrig utgått från stugan på ett distanspass förut, så det var kul med nya vägar! Dock gick det snabbare till Borlänge än vad jag räknat med, så det blev skarv runt Varpan när jag väl kom till Falun.

Dagen efter det vilade jag samtidigt som vi lastade ur allt ur lägenheten, så numera är jag inte boende i Falun längre. Tyvärr. Var ändå kvar i Falun till i tisdags. I måndags tänkte jag också köra backintervaller, när jag ändå var i Falun och där finns det backar. Men jag vaknade upp med lite halsont, men det gick bort efter ett par koppar te. När jag körde ut till Norlingsberg och körde första intervallen kände jag dock att halsen inte kändes bra. Avbröt därför efter en intervall och cyklade hem igen. O nu har jag legat med förkylning och hosta en vecka till. Är fortfarande inte helt bra, hostar fortfarande som en galning när jag ska sova och på morgnarna, men det är rätt lugnt på dagarna. Planen är att sluta hosta så jag kan träna, förhoppningsvis på onsdag för på söndag ska jag köra Mörksuggan i Rättvik, som blir lite "inför SM" tävling. Kommer förmodligen inte gå så bra, och har numera gett upp hoppet om ett bra SM också, men ska göra allt för att köra så bra som möjligt.

Det var allt för den här gången, förhoppningsvis är jag frisk och kry nästa gång vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar