söndag 16 september 2012

BÄST I VÄSTMANLAND

Idag var det Västmanlands-Cup avslutning i Norberg. Hade inga höga förväntningar eftersom att det var första Mountainbike tävlingen sen Cykelvasan, om den gills som tävling. Vi skulle köra 3 varv på en 2,5 kilometers bana. Jag fick en bra start och kom iväg först. Vi körde samtidigt som klasserna 15-16 och 17+. Efter att tag släppte jag förbi några gubbar och Henke.
Jag visste att jag hade Edwin på rulle och jag försökte köra slut på honom första varvet. På andra varvet lät jag honom gå upp och dra en bit, fast jag var noga att inte släppa honom. En Norbergs tjej hade anslutit oss och jag gjorde en attack innan skogen började. Jag fick en lucka på ca 30 meter och körde så ända in på tredje varvet då jag saktade ner och lät dem komma ifatt. Jag lät Norbergstjejen gå upp och dra och jag la mig mellan henne och Edwin. Vi fick en liten lucka på 5-10 sekunder till Edwin och han jagade ikapp. Men jag attackerade när han hade kommit ifatt, så han skulle vara så trött som möjligt och inte orkade hänga på. Jag och Norbergstjejen drog på ända in imål så det blev en spurt som jag vann!

(Foto: Micke Lindgren)
(Foto: Micke Lindgren)


(Foto: Micke Lindgren)
(Foto: Micke Lindgren)

(Foto: Micke Lindgren)
(Foto: Micke Lindgren)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar