lördag 21 september 2013

HACKSTA XC

Hej igen. Idag har jag inte gjort så mycket, bara allmänna saker som diska, dammsugit, städat, tvättat cykeln, mekat lite, handlat, och kollat på TV-serien Weeds. Om en halvtimme ska jag kolla på världscupen i 4X, hääääär kan ni se det om ni vill, kl 17:30 på Red Bull TV.

Imorgon är en viktig dag, kl 09.00 öppnar anmälningarna till 2014 års Cykelvasa, så om ni ska anmäla er, se till att göra det kl 9 då anmälningarna tar slut direkt. Iår tog de 12 000 platserna slut på 26 minuter.

Klockan 14:45 är också en tid att lägga på minnet, då går min start i Hacksta XC i Täby, årets sista tävling och avslutningen i SWE-cup där jag ligger på en 10 plats totalt. Ska försöka försvara min top 10 placering och förhoppningsvis förbättra det. Jag ska köra 3 varv på en 4 kilometersbana, alltså totalt 12 km. Har fått rapporter om att banan är torr, och förhoppningsvis är det samma bana som Svealandsmästerskapen var förra året. Då kan jag banan hyfsat.
Men förra året var det regnigt och riktigt lerigt så banan kommer nog inte vara lika jobbig. Hoppas jag.

Hörs efter tävlingen imorgon!
Foto: Johanna Lindfors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar