lördag 19 oktober 2013

STAVGÅNG X2

JAHAPP. Då har den här fredagen också kommit och gått. I morse när jag vaknade visade termometern -4 men ingen snö. Jag ställde in en skål havregrynsgröt i mikron samtidigt som jag klädde på mig underställ. Stavgång var det imorse igen, som förra fredagen.

När man väl cyklade till källviken var det riktigt kallt och tårna frös till is. Det blev bättre när vi började röra oss upp i backen. Det dröjde inte länge innan mjölksyran kom alltså.
Vi löpte upp två gånger efter det, det var lite lättare än förra fredagen, för nu visste man vad som väntade en. Syran var brutal och man han bara kortare och kortare innan den kom till låren och v

aderna.
2 gånger snabb gång med långa steg efter löpningen, som inte heller var lätta.
När vi äntligen var klara och vattnet hade frusit till is, kom Mackan med något nytt, vi skulle ruscha 15 sek, sen vända och gå långsamt ner 15 sek innan vi skulle ruscha igen. det var riktigt riktigt jobbigt.

Det var riktigt fint i morse också!
Nu på kvällen var jag, Mateo och Saarela till Konydirten där vi hjälpte slopecyklisterna att gräva lite hopp. Sen fick vi se dem langa feta trick.

Imorgon har vi planer på att dra till Hosjö och cykla i deras dirtpark, där det är lite mindre hopp som vi kan köra hehe.
Mackan, Kim och Gojjan påväg upp första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar