söndag 15 december 2013

Pepparkakshus och distansträning!

God hjul. 9 dagar kvar till julafton, hur sjukt?
I går var vi hos sysslingarna och bakade pepparkakor och lussebullar. Jag var mest där för att äta pepparkaksdeg och godis som skulle vara på pepparkakshuset. Tycker varken om pepparkakor eller lussebullar...
Iallafall, vi gjorde ett pepparkakshus och jag fick dekorera ena långsidan. det blev snyggt, eller hur?
Idag var jag ute på ett distanspass. Det skulle egentligen utföras igår men eftersom ovanstående sysslor ägde rum då fick det bli idag.
Jag startade klockan 08:52 i 2 + grader och visste direkt att det skulle bli halt. Jag hade lånat pappas Giant som inte har några dubbdäck på. De första 1,5 milen fick jag sällskap av mamma och hennes kollega, men sen vek jag av och hälsade på Elsa lite och fick i mig en macka.

Kunde inte motstå frestelsen att leka runt lite vid gruvan, så styrde däråt. Där körde jag Tommys teknikspår (försökte iallafall) några varv innan jag körde vidare lite runt däromkring. Det hade börjat regna ganska rejält vid det här laget. Sen bestämde jag mig för att köra Kilaslinken hem. Väl i Kila så regnade det väldigt väldigt mycket. När jag hade kört ca halva slinken (3-4 km) bestämde jag mig för att vända, vägen var täckt av is. Ville inte riskera något speciellt inte när det inte ens var min cykel.
Så jag åkte tillbaka till Kila och styrde mot Sätrabrunn istället. Vägen dig var ruskigt hal också men som tur var är den inte så lång. Framme i Sätra var vägen fri från is och man kunde trycka på lite.

Turen landade på ca 3,5 timme och ca 6 mil så jag är nöjd. Ska ta tåget tillbaka hem om två timmar och det blir nog ett besök på gymmet ikväll.
Så här såg det ut imorse när vi stack ut!!

Kilaslinken, som annars brukar vara en fin asfaltsväg.


Grusvägen ut mot Varmsätra. Vände där också...
Förtjänade en skål fruktsallad när man kom hem!
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar