söndag 29 december 2013

Träning med Emil Lindgren m.fl!

Hej! Eftersom att snön så vänligt håller sig borta anordnade Tommy O en träningstävling i Salbohed. Jag tänkte "visst, varför inte" igår, men idag när klockan ringde tänkte jag "fan, vad jobbigt".
Men jag trampade iväg kl 09:03 mot Tomta, där jag blev upphämtad av Edwin och Jens. Vi åkte till Salbohed det det redan samlats några cyklister. 

Banan hade Tommy gjort om, det var ett kortare varv, som var ruskigt kul/jobbigt! En typisk Tommy-bana alltså. 
På startlinjen var vi 11 st. 3 av dem 11 är
VM cyklister och en OS cyklist. Det var rätt häftigt alltså.
Vi skulle köra tre heat, med tre varv på varje och vila emellan, som ett slags intervaller.

Starten gick och Emil Lindgren gick genast ifrån resten. Sedan stack Tommy och Gunnar Töjren. (De tre VM cyklisterna). Sedan också Kim och Stefan. Jag körde på allt vad jag pallade och snittpulsen var riktigt hög. Blev lite sporrad av Elias som låg på mitt hjul mesta delen av heatet innan han körde om 50 meter innan mål. 

Nästa heat blev ungefär likadant, förutom att vi kortade av det till två varv. Emil stack, Tommy & Gunnar stack, Kim & Stefan stack. Sedan Elias på mitt hjul. 

I tredje heatet fick Tommy nå problem,  men han var snart uppe igen. Man märkte direkt att tekniken inte satt kvar så bra, man studsade omkring. 

Det var riktigt roligt och inspirerande att ha Emil där. Efter träningen cyklade jag hemåt och fick sällskap av Kim och Mats till Sätrabrunn innan de svängde av hemåt. Strax efter att de svängt av såg jag ett litet hook som jag var tvungen att testa. Det gick bra! Sedan var det raka vägen hem. Kom hem kl 13:31 så jag var borta i ca 4 1/2 timme! 

Här kommer lite bilder: 

Emil över stenen!

Gunnar förbi stenen!

Tommy över stenen!

Kim över stenen!

Hela gruppen efteråt!

Hooket på vägen hem





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar