lördag 28 december 2013

Juletiderna!

Nu har det gått flera dagar sedan senast, 6 om man ska vara exakt. Har hunnit med mycket, bestigit Städjan med stighudar (har skrivit ett inlägg om detta men hade tydligen inte publicerats så jag publicerade det nyss) firat julafton, åkt utför, åkt längd, åkt hem från Idre, sprungit milen, spelat basket, vilat och handlat.

Om vi börjar med det första då. Julafton. Det var god mat, bra klappar och dåligt väder. Istället för att äta julmat (som jag dessutom tycker är vidrigt) åt vi fondue. Det var gott. Sedan öppnade vi klappar. Det var också kul.

Åkte utför några dagar också. Dimma, storm och snöfall är inte bästa kombinationen. Men kul var det. Hann med ett längdpass också, dock hade jag inget fäste.

Vi åkte hem i onsdags och både torsdag, fredag och lördag har jag umgåtts med Tim. I torsdags sprang jag milen på tiden 1:03 så jag var en minut snabbare än på milstestet vi hade i höstas. Det var kul att förbättra sig lite. I fredags spelade jag och Tim lite basket uppe i gympasalen, det var också kul!

Idag har vi varit på Erikslund och handlat lite, jag fick med mig en tröja hem. Halva priset på jack and jones, så det var inte alltför tokigt! Jag har förövrigt vilat idag och laddar upp till träningstävlingen i Salbohed imorgon! Tommy anordnar. Får skjuts ut av Neréns och sedan tänkte jag cykla hem. Blir nog ett bra pass!

Har som nyårslöfte att kunna springa milen på under 50 minuter, så nu måste jag börja springa på ordentligt. Det känns inte omöjligt!
Ett annat nyårslöfte är att sluta äta/dricka så mycket sötsaker haha. Godis är ett undantag om jag är ute på distanspass eller är på tävling. Det känns inte heller så omöjligt.

Har ni några bra nyårslöften? Ni får gärna skriva vad det är i en kommentar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar