torsdag 27 februari 2014

Mallorca dag #8 | Väggen

Hejsan! 

Idag var det dags för distans igen, ca 4 timmar. Vi började uppför militärbacken, sedan fortsatte vi väldigt långt på asfalt innan vi började en till lång stigning på ca en halvtimme. Redan där kände jag att jag var riktigt trött. Tappade de andra uppför backen men de väntade där uppe som tur var. 
Den körde vi länge i skogen innan vi körde en lång, teknisk och stening downhillbacke. Tror vi fick 7 punkor i samma backe, varav jag fick en, ett litet hål i bakdäcket eftersom att jag har tubeless. Men slängde i en släng och drog vidare till de andra.

Här var jag riktigt trött och vi körde in till Bunyola och fikade lite. Efteråt cyklade vi asfalt hem igen, och jag vägrade totalt med ca 8 km kvar till hotellet. Satan vad jobbigt det var hem själv då.

Jag/vi skrapade ihop 4:46 timmar och 91 kilometer. Burgaren på McDonalds satt sjukt fint efteråt!
Imorgon är det vilodag, skönt!
Ett parti i downhillbacken!
Robin och Joel i en punkabyte-väntan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar