söndag 2 mars 2014

Mallorca dag #9 #10 och #11

Hej!!
Som jag har skrivit förut så är internet lite halvkrackigt här nere, så jag skriver när jag kan. 
I förrgår gjorde vi inte så mycket förutom att köra ca 45 minuter yoga.
Igår var det en träningstävling utanför magaluf, som ligger ca 15 km härifrån. Vi åkte dit och körde med ca 15 av oss och 4 spanjorer. Det var en riktigt kul bana som tog ca 13-14 minuter/varvet och vi körde 4 varv. Banan hade några tekniska utförslöpor, många lösa svängar mycket sten och såklart en del uppför också. 

Racet då. Det kändes bra, kände mig stark och kunde trycka på bra. Körde med våran guide Marti mesta delen av tävlingen. Han är riktigt bra! 
När det var ca ett halvt varv kvar attackerade jag på ett tekniskt, platt parti, och lyckades hålla luckan framför Marti och Mackan hela vägen in i mål.

Sen cyklade vi hem till Palma igen, käkade på döner kebab, innan vi stack ut till parken och tränade på att droppa och köra uppför tekniska saker. Det var Gojjan och Kim som höll i passet och jag måste nog säga att det var det roligaste passet hittills ;)

Idag kände jag mig helt slut i kroppen bestämde mig för att köra ett lite kortare, lugnare pass än de andra. De skulle köra lagtempo-intervaller men jag körde skog och stigar istället. 
Min tur landade på ca 2:15 och 45 km. Körde mycket tekniska utförslöpor och downhillbanor. Avslutade med lite lek i parken, och idag vågade jag droppa en sten som jag inte vågade igårkväll!

Imorgon är det nog dags för resans längsta pass, ca 4-5 timmar till andra sidan ön. 

Bilder från passen: 
Från idag


Lite dålig kvalité, printade ur en film som ni kan se på min Instagram (erik_akessson) notera 3 st s.

Joel igår










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar