onsdag 6 augusti 2014

Falun

Hallå!

Sitter just nu uppe i lägenheten i Falun och läser om branden som inte är så långt hemifrån. Såna här stora bränder brukar man ju läsa i tidningarna om att det brinner i Australien, riktigt läskigt nu när det är i Sverige, och Västmanland.

Hela Falun har luktat rök i ett par dagar nu.

Men om vi ska börja där vi slutade, vi hade precis kommit hem från Österrike. I lördags var jag ute och körde grusvägsdistans på kvällen. Tanken var att jag skulle trycka på hela tiden för att få hög medelhastighet och få en liten känsla om vad som väntar med Vasan. Framåt slutet började det bli ganska mörkt och jag hade inga lysen med mig, så istället för att svänga höger mot Skultuna körde jag raka vägen hem istället. Väl hemma var jag ganska trött, 70,33 kilometer blev det med en snitthastighet på 28,4. Det är ganska ok på grusvägar och MTB. Var ute i 2:28 också, så jag är nöjd.

Fina grusvägar med rök från branden och en röd måne!


I söndags åkte jag och pappa upp till Falun, han skulle tapetsera om mitt rum. Förr hade jag fula gula väggar, nu har jag tre fina vita väggar och en mörk där det står massa olika städer. Blev grymt bra tycker jag.

Före:
Efter:



i måndags tapetserade vi klart de tre vita väggarna, sen när vi skulle ut och cykla så var det för mycket rök och askregn så vi körde inne i bmxhallen istället. Det var kul!

I går hade röken lättat lite så vi stack ut på ett pass. Pappa hade aldrig kört Törnbergs väg borta i Grycksbo, så den fick det bli. Vi tog Norlingsbergsbacken på vägen dig för att få några fler höjdmeter. Sen blev det lite grusvägar till Jungfruberget där vi letade oss vidare till Lugnet. Tanken var att vi skulle avsluta med Lugnets röda, men båda var ganska hungriga så vi genade och körde bara de handgjorda stigarna.
En liten skogsbrand utanför Grycksbo också...

Sen blev det Lunchbuffé på en thairestaurang på stan innan jag drog till hallen och pappa tapetserade den sista väggen.

Jag va säkert i hallen i 5 timmar, det var skitkul och många kom och drog. Testade även 360 i barken, gick bättre än förväntat för jag landade och kraschade 2 gånger. Sen testade jag en gång med en slopecykel och det gick inte bra alls :/ Kraschade och fick ont i foten och knät, men det är nog lugnt. Tänkte ta det lite lugnare idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar