tisdag 27 januari 2015

2h 20min velodrom

Måndag igår och velodrom som vanligt. Vi startade med uppvärmning som vanligt, innan vi drog iväg med 2x15 min tröskelintervaller. Tyckte min grupp med Ida, Herman, Jack och jag höll ett jämt och fint tempo hela tiden.

Efter de två kvartarna körde vi 2x8 min tröskelintervaller, fast med fartökningar mellan minut 3-4 och 7-8 då vi skulle köra 1-1,5 sek snabbare/varv. Det var riktigt jobbigt och då hade även Henke hoppat in i vår grupp. 

Avslutningsvis körde vi 2x4 min tröskelintervaller med samma princip, med fartökning den sista minuten i de båda intervallerna. Henke drog upp farten rejält och det var jobbigt att hänga med framåt slutet. 

Det blev 54 minuter aktiv intervalltid och det märktes verkligen i benen efteråt.
Foton: Mackan 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar